Honda CBR 1000 RR SP

Honda CBR 1000 RR SP

336.000,00 DKK

stk.
Kan kun købes ved henvendelse personligt eller pr. tlf.

Forsikring ansvar&kasko
får du billigst her: http://www.mondux.dk/Mondux/Forsikringer/Motorcykel
Brug beregneren og du vil blive overrasket over vores gode tilbud på forsikring.

Financiering:
Udbetaling kr:
Pris pr.mdr:
Lev.omkostninger: kr.1.940,-



 
Motor: 4-cylindret rækkemotor, vandkølet
Volumen: 999 cc
Effekt: 181 hk (95/1/EC) v/12.250 om/min.
Max drej. moment: 114 Nm v/10.500 om/min.
Antal gear: 6
Transmission: Kardan
Stel: Aluminium
Sædehøjde: 820 mm
Tankvolumen: 18,5 liter
Farve: Tricolour
 
i mere end 20 år har Honda forfulgt ”Total Control” konceptet med Fireblade den første banebrydende udgave i 1992. Igennem de sidste 10 år har Honda CBR1000RR udviklet sig til blive den måske mest afbalancerede Super Sports maskine, der kombinerer kraft og kørbarhed på en helt unik måde. Sejre i VM Superbike, Suzuka 8 hours og en næsten total dominans på verdens mest krævende motorbane på Isle of Man, hvor omganghastigheder på mere end 210 km/t i gennemsnit på den 60,69 km lange bane, effektivt viser hvilke motorcykler der har den rigtige balance mellem kraft og kørbarhed. Firebladen har i gennem tiden opbygget en loyal køberskare i Europa og som svar til et stadigt voksende ønske fra køberne om en mere baneorienteret version lancerer Honda i år CBR1000RR i en Sports Production version. Der er stadig tale om helt legal gade motorcykel, men i en version der ikke alene ser speciel ud, men også er det. Motormæssigt har CBR1000RR SP fået samme opdatering af topstykket som standardudgaven med ændrede indsugningskanaler og et forbedret flow og dermed større forbrændingseffektivitet. Det resulterer i ekstra 2,7 hk, men SP udgaven er desuden ”Bluprintet” fra fabrikken, det vil sige at man har udvalgt stempler og plejlstænger der matcher hinanden vægtmæssigt mest muligt, for at optimere den interne balance i motoren. Men det er på chassis området SP versionen virkelig skiller sig ud, med en Öhlins NIX30 upside-down forgaffel, der selvfølgelig er justerbar i fjederforspænding, kompression og returdæmpning. Forgaflen er specielt produceret til SP versionen og der er ligeledes nydesignede forgaffelbroer og selve stellet er ændret til formålet. Honda har gennem mange år samarbejdet med Brembo omkring racerbremser og til Fireblade SP har man valgt Brembos 4-stemplede radialmonterede monoblock kalipere modificeret til formålet til både versionen med og uden ABS, som med forgaflen er der tale om specialfremstillede komponenter udviklet i tæt samarbejde mellem producenten og Honda. Bagaffjedringen varetages af et unit Pro-Link system med speciel Honda version af Öhlins TTX36 støddæmper, der kan justeres 8 mm i fjederforspænding, 22 positioner i kompressionsdæmpning og 22 positioner i returdæmpning. SP versionen findes kun med enkeltsæde og bagstellet er ændret med henblik på den reducerede belastning, vægtbesparelsen er 1 kg således at CBR1000RR SP vejer 199 kg køreklar og CBR1000RRA SP vejer 210 kg ligeledes køreklar.


 
Mærke Honda
Type af Køretøj MC gade
Kørekort Type A Stort MC kørekort
Med / Uden afgift Med afgift
Motor ccm 1000
Brugt / Nyt Nyt
Reg.første gang 2014
Hestekræfter 190
Kørte kilometer -